Narzędzie propozycji słów kluczowych
Zanim rozpoczniemy kampanię w Google, musimy zdefiniować słowa kluczowe, które spowodują wyświetlenie reklam. Na pierwszy rzut oka słowa kluczowe możemy wpisać takie jakie wydają się nam odpowiednie czyli jak sprzedajemy buty to wpisujemy "buty", jak sprzedajemy kawę to reklamujemy się na frazę "kawa". Jest to całkowite marnowanie budżetu kampanii. Profesjonalne agencje interaktywne zanim rozpoczną kampanie przeczesują wręcz całe listy słów kluczowych sporządzone przez Narzędzie propozycji słów kluczowych znajdujące się w zakładce "Możliwości" w systemie Adwords. Dlaczego to narzędzie tak pomaga? Na podstawie jednej wpisanej frazy program generuje listę słów spokrewnionych, które są wpisywane w wyszukiwarkę Google. Dodatkowo, do każdego słowa podawane są niezwykle cenne informacja jak np. średnia miesięczna liczba wyszukań, szacowana średnia stawka CPC czy konkurencja na dane słowo. Na podstawie takich szczegółowych danych przygotowywane są budżetu i planowane kampanie Adwords. Dysponując takim narzędziem mamy duże prawdopodobieństwo, iż wybrane słowa kluczowe są jedne z najlepszych pod względem ceny jak i liczby wyszukań. Inną uwagą jest to, iż zawsze należy wybierać słowa jak najbardziej szczegółowy np. modne buty, włoskie buty, buty damskie.
Optymalizator konwersji
Zapewne wiele osób wie, iż system umożliwia śledzenie konwersji zdefiniowanych wcześniej akcji np. wejście na odpowiednią podstronę, zakup produktu czy zapisanie się na newsletter. System udostępnia pewien mechanizm zwany "optymalizatorem konwersji", który to na podstawie historii konta sam określa maksymalną stawkę za konwersję aby osiągnąć optymalną ilość konwersji przy danym budżecie. Jedynym warunkiem skorzystania z optymalizatora konwersji jest osiągnięcie 15 konwersji w ciągu 30 dni. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony mechanizm nie będzie dostępny (nieaktywna opcja). Samo narzędzie znajdziemy na karcie Kampanie, Ustawienia i następnie Stawki i budżet.
Raporty
Platforma oferuje możliwość generowania dużej ilości specjalistycznych raportów prowadzonych kampanii jak np. raport skuteczności słowa kluczowego, skuteczności wyszukiwanego hasła itd. Analizując raport często natrafia się na zależności i trendy, które warto później wdrażać do kampanii.
Wszystkie narzędzia są tworzone dla użytkowników i są w pełni darmowe, dlatego też błędem jest ich nieużywanie.
Zanim rozpoczniemy kampanię w Google, musimy zdefiniować słowa kluczowe, które spowodują wyświetlenie reklam. Na pierwszy rzut oka słowa kluczowe możemy wpisać takie jakie wydają się nam odpowiednie czyli jak sprzedajemy buty to wpisujemy "buty", jak sprzedajemy kawę to reklamujemy się na frazę "kawa". Jest to całkowite marnowanie budżetu kampanii. Profesjonalne agencje interaktywne zanim rozpoczną kampanie przeczesują wręcz całe listy słów kluczowych sporządzone przez Narzędzie propozycji słów kluczowych znajdujące się w zakładce "Możliwości" w systemie Adwords. Dlaczego to narzędzie tak pomaga? Na podstawie jednej wpisanej frazy program generuje listę słów spokrewnionych, które są wpisywane w wyszukiwarkę Google. Dodatkowo, do każdego słowa podawane są niezwykle cenne informacja jak np. średnia miesięczna liczba wyszukań, szacowana średnia stawka CPC czy konkurencja na dane słowo. Na podstawie takich szczegółowych danych przygotowywane są budżetu i planowane kampanie Adwords. Dysponując takim narzędziem mamy duże prawdopodobieństwo, iż wybrane słowa kluczowe są jedne z najlepszych pod względem ceny jak i liczby wyszukań. Inną uwagą jest to, iż zawsze należy wybierać słowa jak najbardziej szczegółowy np. modne buty, włoskie buty, buty damskie.
Optymalizator konwersji
Zapewne wiele osób wie, iż system umożliwia śledzenie konwersji zdefiniowanych wcześniej akcji np. wejście na odpowiednią podstronę, zakup produktu czy zapisanie się na newsletter. System udostępnia pewien mechanizm zwany "optymalizatorem konwersji", który to na podstawie historii konta sam określa maksymalną stawkę za konwersję aby osiągnąć optymalną ilość konwersji przy danym budżecie. Jedynym warunkiem skorzystania z optymalizatora konwersji jest osiągnięcie 15 konwersji w ciągu 30 dni. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony mechanizm nie będzie dostępny (nieaktywna opcja). Samo narzędzie znajdziemy na karcie Kampanie, Ustawienia i następnie Stawki i budżet.
Raporty
Platforma oferuje możliwość generowania dużej ilości specjalistycznych raportów prowadzonych kampanii jak np. raport skuteczności słowa kluczowego, skuteczności wyszukiwanego hasła itd. Analizując raport często natrafia się na zależności i trendy, które warto później wdrażać do kampanii.
Wszystkie narzędzia są tworzone dla użytkowników i są w pełni darmowe, dlatego też błędem jest ich nieużywanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz