sobota, 4 grudnia 2010

Jak doprowadzić do niepowodzenia projektu IT

1. Nie spotykaj się i nie rozmawiaj z użytkownikami końcowymi. Nie konfrontuj wymagań z ich oczekiwaniami. Poprzestań na wyobrażeniu o pracy, jakie ma management. .



2. Pracuj bez priorytetów i harmonogramu.

3. Pozwól, żeby klient samodzielnie zbierał wymagania i wymyślał funkcjonalności - nie pomagaj i nie doradzaj.

4. Uruchom funkcjonalność bądź system bez przeprowadzenia pilota lub chociaż zebrania i wprowadzenia uwag userów.

5. Nie zarządzaj zmianami.

6. Pracuj bez jasno zdefiniowanego i zaakceptowanego przez obie strony procesu zarządzania projektem.

7. Nie zbieraj podpisów pod dokumentami formalnymi, takimi jak: wymagania, mapa procesu, scenariusz testowy, protokół odbioru.

8. Nie zabiegaj o feedback od klienta na temat współpracy. Najlepiej zamknij się w bunkrze, odłącz telefony i nie pokazuj się klientowi na oczy aż do czasu zakończenia prac.

9. Dedykuj do projektu nowych pracowników i pozostaw ich bez wsparcia.

10. Pozwól klientowi wejść sobie na głowę i przyjmuj do realizacji nawet bardzo abstrakcyjne wymagania.

11. Nie identyfikuj i nie przeciwdziałaj ryzykom, np. odejście z pracy kluczowych osób.

12. Utrzymuj bałagan w dokumentacji projektowej i nie archiwizuj historii.

13. Nie wyznaczaj celów.

Zarządzanie projektami - kompendium wiedzy, praktyczne porady, studia przypadków

---Autorem artykułu jest Kamil Harasiński

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz