1. Nie spotykaj się i nie rozmawiaj z użytkownikami końcowymi. Nie konfrontuj wymagań z ich oczekiwaniami. Poprzestań na wyobrażeniu o pracy, jakie ma management. .
2. Pracuj bez priorytetów i harmonogramu.
3. Pozwól, żeby klient samodzielnie zbierał wymagania i wymyślał funkcjonalności - nie pomagaj i nie doradzaj.
4. Uruchom funkcjonalność bądź system bez przeprowadzenia pilota lub chociaż zebrania i wprowadzenia uwag userów.
5. Nie zarządzaj zmianami.
6. Pracuj bez jasno zdefiniowanego i zaakceptowanego przez obie strony procesu zarządzania projektem.
7. Nie zbieraj podpisów pod dokumentami formalnymi, takimi jak: wymagania, mapa procesu, scenariusz testowy, protokół odbioru.
8. Nie zabiegaj o feedback od klienta na temat współpracy. Najlepiej zamknij się w bunkrze, odłącz telefony i nie pokazuj się klientowi na oczy aż do czasu zakończenia prac.
9. Dedykuj do projektu nowych pracowników i pozostaw ich bez wsparcia.
10. Pozwól klientowi wejść sobie na głowę i przyjmuj do realizacji nawet bardzo abstrakcyjne wymagania.
11. Nie identyfikuj i nie przeciwdziałaj ryzykom, np. odejście z pracy kluczowych osób.
12. Utrzymuj bałagan w dokumentacji projektowej i nie archiwizuj historii.
13. Nie wyznaczaj celów.
Zarządzanie projektami - kompendium wiedzy, praktyczne porady, studia przypadków
---Autorem artykułu jest Kamil Harasiński
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz