Cel reklamy jest jasno określony – głównym jej zadaniem jest przyciągnięcie jak największej liczby potencjalnych klientów. Sposobów na reklamę jest tyle, ile pomysłów. Plakaty, ogłoszenia, prezentacje multimedialne, kampanie telewizyjne, czy też artykuły reklamowe to najpopularniejsze formy reklamy. Jedną z najskuteczniejszych metod jest pisanie artykułów reklamowych lub sponsorowanych. Artykuły są obowiązkowym elementem każdej kampanii marketingowej. Jak zatem napisać artykuł, który spełni założenia reklamy?
Zanim zaczniesz, przemyśl sprawę
Zanim zasiądziesz do pisania, zastanów się, czy na pewno wiesz i rozumiesz o czym będziesz pisać. Przeczytaj i poukładaj wszystkie dostępne materiały na dany temat. Po uporządkowaniu swojej wiedzy warto zrobić krótką listę z podpunktami. Pamiętaj, że artykuł powinien przedstawiać reklamowany produkt lub usługę w jak najlepszym świetle. Skup się zatem na jego zaletach. Pamiętaj jednak, aby nie rozpisywać się nad walorami, których w rzeczywistości dany produkt nie posiada. Jeśli masz już zarys artykułu w głowie, można rozpocząć pisanie.
Interesujący tytuł kluczem do sukcesu
Często zdarza się tak, że o tym, czy czytelnik przystąpi do czytania artykułu, czy też nie, decyduje tytuł. Nudny lub niedbale przygotowany odstraszy potencjalnego czytelnika. Warto więc skupić się na tym fragmencie artykułu. Jaki powinien być dobry tytuł? Na pewno oryginalny i zachęcający. Powinien wprowadzać w temat, ale jednocześnie zawierać nutkę tajemniczości i nie zdradzać do końca o czym konkretnie jest artykuł. Jeśli tytuł zachęci czytelnika do dalszej lektury to jest to już połowa sukcesu. W przypadku tekstów zamieszczanych w Internecie, pamiętajmy, aby tytuł był również słowem kluczowym, dzięki któremu wyszukiwarki (np. Google) odnajdą Twoje dzieło. Do wyszukania odpowiednio „konkurencyjnego” tytułu można wykorzystać Google Keyword Tool
A co w środku?
Każdy artykuł powinien zawierać wstęp. Niezbyt długi, 3 – 4 zdania krótko wprowadzające w tematykę artykułu. W treści staraj się zwracać bezpośrednio do czytelnika, używaj języka prostego i zrozumiałego, a unikaj specjalistycznych terminów. Pisz ciekawie, czytelnik nie może być znudzony czytaniem artykułu. Stopniuj przekazywaną wiedzę. Stosuj podtytuły i baw się czcionką – oczywiście bez przesady, wystarczy zwykłe pogrubienie kluczowych słów, ewentualnie podkreślenie ważniejszych tematów. Nie kopiuj tekstu z innych źródeł. Treść artykułu powinna być unikalna. Gdy czytelnik napotka w artykule treści, które widział już kilka razy, w najlepszym wypadku skończy czytać Twój artykuł. Jeśli piszesz artykuł, który będzie zamieszczony w Internecie – zadbaj o to, aby znalazły się w nim słowa kluczowe. Oczywiście najważniejsza jest treść artykułu reklamowego, ale umiejętne wplecenie słów kluczowych pozwoli, by artykuł został znaleziony przez wyszukiwarki.
Jeśli masz możliwości i chęci, możesz artykuł urozmaicić obrazkami lub zdjęciami – o wiele lepiej i przyjemniej czyta się nie monotonny tekst, ale tekst przyozdobiony tematycznie dobranymi fotografiami.
Dobrze napisany artykuł reklamowy czytelnik przeczyta od deski do deski. Postaraj się zatem, aby nie był to zlepek słów pisanych jednym ciurkiem. Odpowiednio “ubrany” artykuł, (jeśli nie w zdjęcia to chociaż w akapity), dodatkowo zachęci czytelnika do lektury.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz